ANALÝZA PROGRAMU:
Automatická a rychlá analýza porušení souvisejících s pracovní dobou řidičů
podle Nařízení č. 561/2006, 1073/2009 a AETR včetně seznamu porušení
Automatické a volitelné vyhledávání 12 po sobě jdoucích 24hodinových časových
úseků v případě příležitostní mezinárodní osobní přepravy
Automatické ověření odchylky popsané v čl. 8 dohody AETR o čerpání týdenní
doby odpočinku v případě řízení v osádce
Vyhledávání „nejzávažnějších porušení” podle přílohy č. IV Nařízení 1071/2009 a
klasifikace porušení podle jejich závažnosti na základě Směrnice č. 2009/5/ES
Analýza pracovní doby podle Směrnice č. 2002/15/ES
Generování sestav ve všech oficiálních evropských jazycích, jakož i v ruštině a
turečtině
Kontrolní sestavy s graficky znázorněnými aktivitami s označením porušení a
podrobným popisem pro každý týden
Více možností pro analýzu porušení za účelem přizpůsobení mezinárodním
předpisům a/nebo výkladu
Kompletní ověření podpisů digitálních dat z karet a digitálních tachografů
Rychlá informace o obdobích, která nejsou zaznamenána na kartě řidiče bez
ručního zadání
Zobrazení všech dat načtených z tachografu: technická data, kalibrace, událostí
a poruchy, události změny země, vložení a vyjmutí karty řidiče a dílenské karty,
zamknutí a odemknutí tachografu, poslední stahování dat, kompletní historie
zaznamenaných kontrol
Graf podrobné rychlosti načtené z tachografu, používaný pro analýzu nehod a
odhalování manipulací
Analýza podrobné rychlosti za posledních 168 hodin a dat s rychlostí
zaznamenanou 4krát za sekundu (4 Hz), pouze tachografy VDO
Rychlá a přesná analýza analogových kotoučků pomocí libovolného skeneru.
Analogová data jsou převáděna digitální podoby a spojována dohromady za
účelem provedení úplné analýzy porušení ze všech dat (analogových a
digitálních) na jednom grafu
Možnost náhledu a srovnání grafů z karty 1 nebo 2 řidičů, grafů ze slotu 1 a 2
tachografu a grafu s podrobnou rychlostí v jednom okně – užitečný nástroj pro
rychlé vyhledávání dob řízení bez karty, na karty jiných řidičů, pro odhalování
krátkých dojezdů během doby odpočinku (méně než 30 sekund) atd.
Úplná editace dat a možnost kopírování činností z tachografu k činnostem řidiče
– užitečné, když řidič nesprávně použil selektor během odpočinku, zapomenul na
přepnutí na trajekt /železnici nebo zadal jinou informaci, pokud řidič úmyslně řídí
bez karty nebo řídí na kartu jiného řidiče atd.
Týdenní graf s aktivitami řidiče ze sedmidenního období – nástroj užitečný pro
analýzu a ověřování porušení generovaných během celého týdne
Měsíční graf s aktivitami řidiče za posledních 5 týdnů – slouží k ověření a analýze
týdenních dob odpočinku a vyhledávání nesprávného použití selektoru
tachografu
Historie stahování dat z tachografů a karet řidičů – funkce, která automaticky
spočítá dny mezi vyčteními karet řidičů a tachografů, užitečná v případě kontrol v
podnicích za účelem ověření, zda jsou vyčtení prováděna v souladu s termíny
stanovenými v Nařízení (EU) č. 581/2010
Na základě našich zkušeností a spolupráce s inspekcemi pracujícími s naším
softwarem jsme vytvořili inovativní modul sloužící k automatickému vyhledávání
možných manipulací. Základními úlohami modulu jsou: automatická analýza dat
načtených z tachografů a karet řidičů a odhalování všech podezřelých situací.
Manipulace s tachografy jsou dnes stále oblíbenější a sofistikovanější, a proto
potřebují inspektoři spolehlivý nástroj pro odhalování manipulací v co nejkratší
možné době.
Mnoho pokročilých funkcí umožňujících rychlou identifikaci případných
manipulací bylo zavedeno do softwaru TachoScan Control, aby pomáhaly
inspektorům s jejich prací a zkrátily dobu kontroly.
Aktuální verze TachoScan Control automaticky generuje více než 30 typů
upozornění na manipulace, jako např.:
Zaznamenaná rychlost během stání ve slotu 1
Jízda bez platné karty řidiče
Použití několika karet řidičů
Významná změna koeficientu (w) nebo konstanty (k)
Datum prvního spárování snímače, jiné než datum první kalibrace – aktivace
Prudké zrychlení / zpomalení
Událost – přerušení elektrického napájení
Událost – chyba pohybových dat
Porucha – selhání snímače
Událost – pohybový konflikt vozidla
Pro všechna upozornění na manipulace je v programu jednoduchý návod – jak
odhalit danou manipulaci, co prověřit, na co se soustředit. Návod byl připraven ve
spolupráci s německou inspekcí BAG. Je to v jistém smyslu počáteční školení pro
každého inspektora, který začíná pracovat s touto tematikou.
TachoScan Control také umožňuje porovnávat vzdálenosti z tachografu s mapou
pro rychlejší volbu nákladných vozidel s manipulacemi. Tato funkce je používána
kontrolními orgány pro zjišťování pokročilejších zařízení používaných k
manipulacím s tachografem.
Více informací týkajících se upozornění na manipulace vám můžeme poskytnout
během individuálního setkání.
ZOBRAZENÍ A EDITACE DAT:
UPOZORNĚNÍ NA MANIPULACE:
www.tachoscancontrol.cz
Ukázky obrazovek programu
e-mail: control@sludo.cz
mobil: 608 24 24 25
Vzdálené stahování dat z tachografu
Znáte DSRC? Vyhrazená komunikace krátkého dosahu (Dedicated Short Range
Communication), jak se tento systém nazývá, má za úkol zprostředkovat bezdrátové
spojení tachografu s počítačem kontrolora.
Systém DSRC (Dedicated Short Range Communication), je komunikační systém s
krátkým dosahem, umožňující dálkové čtení vybraných dat z tachografu bez
zastavení vozidla.
Kontrolní vozidla